Monday, February 14, 2011

contest Kau Cinta Pertama Aku.... :)


Assalamualaikum...
kali ini aku nak bercerita tentang cinta pertama aku...
masih ingat lagi zaman kanak-kanak..time aku dalam umur 7 tahun dan si dia 8 tahun..
ader seorang kanak-kanak lelaki selalu datang ke rumah.al maklum la ikut uncle aku
yang juga merangkap uncle si dia...
erm...mula si dia tunjuk muka kemachoan die,konon-konon paling encem la..hikhik...
bermula lah perkenalan kami dengan si dia dengan berani meminta biodata...
maklum lah dulu zaman dulu mane ader FACEBOOK , TWITTER, MY SPACE N FRIENDSTER.hikhik...tapi aku xder la bagi biodata aku sorang jerk...saje la letak sekali biodata adik aku..hikhik..time tu nak mengelirukan si dia la...huhuhu...tu la zaman kanak-kanak kami...selalu berjumpa tapi tak pernah bersapa..sehinggalah aku berpindah ke Miri,Sarawak...
akhir tahun 2008 kami berjumpa kembali...
tu pun atas bantuan MATCH MAKER kami, cik BIHA n cik BOBOY yang merangkap sepupu kite orang...tanggal 10 JANUARY 2009 aku dirisik oleh keluarga si dia...
keistimewaan di dia yang membuat ati aku cair,sikap si dia yang sentiasa cool dan encem la konon..
kenangan paling yang paling manis akan ku kenang sampai akhir hayat ku adalah ketika si dia datang dari selatan ke ibukota Malaysia, KUALA LUMPUR...dengan ciap bawa bola bowling lagi...hikhik...
tarikh 12 JULAI 2009 kami ditunangkan sempena mengingati tarikh arwah ayah si dia kembali rahmatullah...
pelbagai dugaan sepanjang tempoh bertunang..
suka duka serta perit dalam mempertahankan hubungan kami...
tu la kenangan paling pahit aku dalam hidup aku....
alhamdulilah pada 02 OKTOBER 2010 kami di satukan sebagai suami isteri dengan sekali lafaz...
tarikh tu kami pilih selepas 01 OKTOBER 2010 merupakan hari lahir suami ku yang ke 25 tahun...
majlis resepsi di adakan dengan penuh meriah di teratak bonda dan ayahanda di Kulaijaya...
semoga hubungan cinta pertama kami akan berkekalan hingga ke akhir hayat...
buat suami tersayang MOHD SHAHKRUL SHAH BIN ABDUL MALIK
semoga pest love kita akan berkekalan walau apa jua dugaan melanda...




P/S : saya nak tah NAZIDHAN, BULAN PURNAMA

1 comment:

  1. http://kasihdani.blogspot.com/2011/02/contest-kau-cinta-pertama-aku-update.html

    dah update senarai peserta,g la usha cerita cinta diorang! (^_^)Y

    ReplyDelete